Adolfo Farsari - žmogus, kuris fotografavo Senąją Japoniją

Collapse
X
 
  • Laikas
  • Rodyti
Clear All
new posts
  • slicKrox
    Catching some Zzzzs...




    • 2012 08 01
    • 2161

    Adolfo Farsari - žmogus, kuris fotografavo Senąją Japoniją

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us
    » Devintajame devynioliktojo amžiaus dešimtmetyje, tais laikais, kai daugumai europiečių kelias į Japonijos vidų buvo uždaras, italų fotografas Adolfo Farsari sugebėjo užfiksuoti nemažą skaičių Senosios Japonijos vaizdų. Jo darytos nuotraukos vėliau buvo realistiškai nuspalvinamos ranka ir iki šiol mums primena apie tą seniai išnykusį pasaulį.

    Jei laikytume, kad pačioje pirmojoje nuotraukoje užfiksuoti jaunuoliai tuo metu buvo dvidešimtmečiai, tai dabar jiems būtų apie 140 metų - žinoma, jei jie dar tebegyventų. Nors dažniausiai Farsari fotografuodavo pozuojančius asmenis, šios fotografijos mums suteikia vertingos informacijos apie vėlyvojo devynioliktojo amžiaus Japonijos aprangos stilių ir manieras. Farsari gyveno Yokohama mieste, tačiau jo kelionė iki kol jis ten galutinai apsistojo, buvo išties vingiuota. Savo karjerą jis pradėjo kaip kariškis ir kurį laiką tarnavo Sąjungininkų armijoje Amerikos Pilietiniame Kare. Galbūt anksčiau minėta Japonijos karių nuotrauka atspindi menininko domėjimąsi karinės paskirties dalykais, tačiau bet kuriuo atveju įmantriais šarvais apsirengę jaunuoliai atrodo įspūdingai.

    » Nors dabar autorius daugiausia prisimenamas dėl jo darytų portretų, nederėtų pamiršti ir Farsari užfiksuotų peizažų, kadangi jose mes galime pamatyti dalelę šio senovinio pasaulio. Be to, išlavinta fotografo akis tikrai atrasdavo tuos perlus, į kuriuos verta atkreipti dėmesį.

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us» Farsari fotografuodavo daugiausia komerciniais sumetimais. Jo kompozicijos būdavo sudaromos taip, kad jas vėliau būtų galima parduoti Japonijoje besilankantiems svečiams iš užsienio. Jo peizažuose dažnai parodoma tai, ką mes pavadintumėme šiek tiek "pagražinta" ar netgi romantizuota Japonijos versija - tačiau tuo metu šis įvaizdis buvo labai gerbiamas.

    » Liberalių pažiūrų Farsari į Amerikos Pilietinį karą įsijungė siekdamas vergovės panaikinimo ir jo nuotraukos atspindi lygybės idėjas - moterys fotografuotos ne rečiau nei vyrai, o jų padėtis niekuomet nerodoma kaip žemesnė nei vyrų. Daugeliui Japonijoje niekada nesilankiusių žmonių šios nuotraukos formavo jų supratimą apie šią šalį, ir tam tikra dalimi grįžtamojo ryšio forma įtakojo pačių japonų savęs reprezentavimą kitoms tautoms.

    » Nautraukose matomi žmonės atrodo keistai šiuolaikiški, ir keistoka pagalvoti, jog visų jų jau nėra daugiau kaip šimtas metų. Vienoje autoriaus nuotraukų užfiksuota gatvės scena. Sunku nusakyti, kaip sudėtinga buvo devynioliktojo amžiaus pabaigoje pagauti tokį kadrą. Atsižvelgiant į to meto fotografinės įrangos galimybes, visiems šiems žmonėms būtų tekę stovėti ramiai vienoje vietoje keturias-penkias sekundes, kad nuotrauka gautųsi ryški ir neišsiliejusi. Šis mėginimas nebuvo šimtu procentų sėkmingas, nes ekspozicijos metu pasitaikė šiokio tokio judėjimo. Tačiau socialinės istorijos požiūriu nuotraukos vertė gavosi neįkainojama.







    Paskutinis pakeitimas nuo slicKrox; 2010-02-21, 16:15.
Working...